Vaikai kuria žaidimus su AI ir keičia programavimo ateitį
Nepavyko įkelti paveikslėlio
Vaikai kuria žaidimus su AI ir keičia programavimo ateitį
Vaikai kuria žaidimus per pertraukas: „Vibe coding“ fenomenas
Pamirškite tradicinius programavimo kursus – šiandien vaikai per pertraukas kuria žaidimus naudodami dirbtinio intelekto įrankius. „Vibe coding“ – tai naujas požiūris į programavimą, kai vietoj sudėtingo kodo rašymo vaikai tiesiog aprašo, ką nori sukurti, o AI įrankiai, tokie kaip Replit ar Cursor, paverčia šias idėjas veikiančiomis programomis.
„Vaikai gali būti geresni naudotojai nei suaugusieji – jų kūrybiškumas neribotas, o baimės nėra“, – teigia „Lovable“ įkūrėjas Antonas Osika. Jis pasakoja apie 8–12 metų vaikų sesiją, kurioje dalyviai taip įsitraukė į kūrybą, kad praleido pertraukas ir liko po pamokų.
Kūrybiškumas viršija kodą
„Vibe coding“ esmė – ne techninių žinių demonstravimas, o kūrybiškumo, problemų sprendimo ir pasakojimo įgūdžių ugdymas. Vaikai gali pasakyti: „Sukurk žaidimą, kuriame robotas renka žvaigždes“, ir AI įrankiai, tokie kaip Cursor ar GitHub Copilot, sugeneruos reikiamą kodą, kurį vaikai gali toliau tobulinti.
Šis metodas leidžia vaikams išreikšti savo idėjas be techninių barjerų, skatinant jų pasitikėjimą ir norą mokytis.
Tėvų ir vaikų bendradarbiavimas
„Vibe coding“ tampa ne tik mokymosi, bet ir šeimos laisvalaikio forma. Vienas tėvas pasakoja, kaip su devynmečiu sūnumi sukūrė 3D žaidimą naudodami Replit. „Mano sūnus norėjo nusipirkti pabėgimo kambario žaidimą. Aš pasiūliau: sukurkime jį patys. Tai buvo labai smagu“, – dalijasi jis.
Tokios patirtys ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir skatina vaikų domėjimąsi STEM sritimis.
Iššūkiai ir atsakomybė
Nors „vibe coding“ atveria naujas galimybes, svarbu nepamiršti pagrindinių programavimo žinių svarbos. Replit generalinis direktorius Amjadas Masadas pabrėžia: „Svarbu išmokti šiek tiek kodavimo... Suprasti, kaip mąstyti, kaip skaidyti problemas... Išmokti aiškiai bendrauti, tiek su žmonėmis, tiek su mašinomis.“
Be to, mokyklos turi užtikrinti, kad mokiniai būtų mokomi atsakingai naudoti AI įrankius, atkreipiant dėmesį į duomenų privatumą ir saugumą.
Ateities mokymosi kryptis
„Vibe coding“ keičia požiūrį į programavimą, padarydamas jį prieinamą ir įdomų vaikams. Tai skatina kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir technologinį raštingumą. Tačiau svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp AI įrankių naudojimo ir pagrindinių programavimo žinių ugdymo.
Komentarai (0)
Komentarai moderuojami. Jūsų komentaras bus rodomas po patvirtinimo.
Dar nėra komentarų. Būkite pirmas!
